Reklamacja bankowa

Kredyt we frankach – co dalej?

Wygrana z bankiem, zwłaszcza w przypadku zawarcia umowy kredytowej we frankach, jest możliwa, należy jednak uzbroić się w cierpliwość i dokładnie przemyśleć wszelkie podejmowane decyzje i kroki.

Jeżeli już zdecydujemy się na batalię z bankiem i postanowimy wywalczyć nienależnie pobrane środki pieniężne, to powinniśmy pamiętać, aby nie zaczynać od złożenia powództwa – ponieważ w takim przypadku konieczne jest posiadanie silnych dowodów i argumentów. Wszelkie działania dobrze rozpocząć od złożenia reklamacji i to nie jednej, a trzech. Pierwsza z nich powinna dotyczyć podstawy prawnej udzielonego kredytu, druga jego indeksacji lub denominacji, a trzecia powinna obejmować spread.

Klienci często pytają nas po co w ogóle tracić czas na składanie reklamacji, skoro bank i tak uzna je za bezzasadne. Należy jednak pamiętać, że złożenie jej pozwoli dokładnie poznać stanowisko banku odnośnie wysuwanego roszczenia i zawartej umowy. Dodatkowo, jeżeli bank nie odpowie na reklamację w przeciągu trzydziestu dni roboczych, to zyskujemy mocny argument, ponieważ reklamacja zostaje automatycznie rozpatrzona na korzyść klienta.

Jeżeli jednak bank uzna reklamację za bezzasadną, to w takich przypadkach, oczywiście za zgodą klientów, przygotowujemy pozew przeciwko bankowiunieważnienie umowy kredytowej.

 

kredyt we frankach nie jest już problemem.